Select your country

Roca Group поставя стандарт за устойчивост с първото в света съоръжение за производство на санитарни керамични изделия без емисии.

Групата разкрива своя преход към повече предварително изработване, лесна свързаност и модулност.

Roca Group, водещият специалист в областта на баните, продължава своето пътуване към устойчивост, поставяйки нови екологични стандарти за индустрията. Наскоро групата получи най-високото признание от EcoVadis — най-довереният доставчик на корпоративни рейтинги за устойчивост в света — като спечели престижния Платинен медал. Това поставя Roca Group сред топ 1% от над 150 000 компании, оценени глобално за представяне в областта на устойчивостта.

Roca със своите 78 фабрики и присъствие в над 170 държави постави нов екологичен стандарт за производството на санитарна керамика: в Гмунден, Австрия. Roca Group вече управлява първото в света съоръжение за производство на санитарна керамика без CO2 емисии, използвайки електрическа тунелна пещ, въведена в експлоатация през 2023 г. Продуктите, произведени там, са получили сертификат за кръгова икономика Cradle to Cradle Certified® на бронзово ниво, което прави Roca Group първата компания в световен мащаб, постигнала този сертификат.

По време на пресконференция на международното изложение ISH Франкфурт изпълнителният директор Alberto Magrans подчерта прехода на Roca Group към специализация по продуктови категории, увеличаващата се роля на предварителното производство в строителството, модулността и свързаността.

Бъдещето на строителството: модулни бани

Magrans сподели ангажимента на групата към модулни производствени системи чрез своите глобални марки, Roca и Laufen, в отговор на нарастващото търсене за по-ефективно и устойчиво строителство. В съответствие с тази индустриална промяна компанията продължава да разработва иновативни решения, които интегрират предварително изработване, за да оптимизират ресурсите и да намалят екологичното въздействие.

Иновации и устойчивост

Едновременно с това групата провежда изследвания с научната общност в множество области: решения за бани, подходящи за различни възрасти, филтриране на вода, свързаност и IoT за продукти, лична и обществена санитарна хигиена и концепции за модулно обзавеждане за бани, наред с други. Това са новите решения, представени от групата на изложението.

Със своите глобални марки, Roca и Laufen, компанията обхваща всички продуктови категории чрез центровете за компетенции, за да предложи цялостни концепции за бани. Силата на групата е в способността ѝ да овладее разнообразен спектър от продуктови категории и да ги интегрира в цялостни решения за бани.

Roca и Laufen: Формата следва социалната значимост

За Marc Viardot, директор Маркетинг и Дизайн на групата, високата социална значимост на банята е централен мотив в разработката на продукти и дизайна — много повече от простия принцип „формата следва функцията“. Тази философия се развива в „формата следва социалната значимост“, което ръководи избора му на дизайнери. Сред тях са визионери като Yves Béhar, водещ международен консултант за марки и дизайн. Компанията представя неговото изследване на керамичен умивалник от новата e-Kiln, който според Viardot представлява нищо по-малко от „преосмислянето на умивалника“.

По време на пресконференцията трима други известни дизайнери представиха своите продукти, проектирани за Roca или Laufen, включително холистичната концепция за баня Meridian на Jaenette Altherr и серията смесители Kay на германския дизайнер Stefan Diez (и двете за Roca). Швейцарският дизайнер Peter Wirz обясни новата баня Laufen ProX – пример за демократичния подход на Laufen към дизайна.

Със своите корени в наследството на средиземноморската архитектура, но насочен към бъдещето, Roca представя експозиция, който въплъщава простота, топлина и технологии. Вдъхновен от взаимодействието на светлина, структура и пространство, концепцията отразява ангажимента на Roca към изключителен дизайн, устойчивост и иновации. Проектиран от архитектурната фирма Mesura, базирана в Барселона, павилионът безупречно съчетава автентичността на материалите, екологичната осъзнатост и вечния архитектурен език, предлагайки на посетителите увлекателно и вдъхновяващо преживяване.

Проектирана от норвежкото трансдисциплинарно студио Snøhetta, експозицията води посетителите през тематични стаи, известни като Matter Spaces. Те предоставят възможност да се изпита как марката се справя с предизвикателствата на модерната архитектура за бани: с добре обмислени системни решения на всички нива – от индивидуални продукти и предварително изработени санитарни стени до напълно оборудвани бани.

Марката Laufen, премиум водеща линия на групата, винаги отчита основните проблеми на нашето време, включително опазване на ресурсите при производство и употреба, междупоколенческо съжителство, нови стандарти за хигиена и интеграция на дигитални технологии.
*Cradle to Cradle Certified® е регистрирана търговска марка на Cradle to Cradle Products Innovation Institute.

За Roca Group

Roca Group, с марки като Roca и Laufen, е световен лидер в дизайна, производството и маркетинга на продукти за баня за архитектура, строителство и интериорен дизайн. Основана в Барселона през 1917 г., групата комбинира традиция и знания със страст към иновациите и уважение към околната среда, с цел да отговори на нуждите на хората и да допринесе за подобряване на благосъстоянието на обществото.
С принципа на устойчивост в основата на всички свои дейности и с амбицията да остави по-добра планета за бъдещите поколения, Roca Group прилага тази култура в 170-те страни, в които оперира, и в своите 78 фабрики, благодарение на ежедневната отдаденост на повече от 20,000 служители.

Тази семейна компания е пазарен лидер в Европа, Латинска Америка и Индия, като има също така силно присъствие в Азия, Близкия Изток, Австралия и Африка. В резултат, тя е световен лидер в своята област.

Повече информация на: rocagroup.com