“Концепцията ни за „бъдеще“ се промени“, казва Marc Viardot, Директор Маркетинг и Дизайн на Roca Group. „Пандемията ни изправя пред нови предизвикателства, докато други нарастващи и жизненоважни проблеми като опазване на планетата, подкрепяне на разнообразието или борба с неравенствата, остават на заден план. Промените в регламента на конкурса jumpthegap® целят да се отговори по-директно на тези проблеми чрез идеи, които са технологично осъществими, осигуряват добавена стойност за иновациите и показват разнообразие, устойчивост и адаптивност – характеристики, които винаги са били част от ДНК-то на Roca”, добавя той.
Конкурсът, организиран задно с BcD Barcelona Design centre, сега е разделен в четири нови категории:
• Здраве и релакс, дизайни, които представят нови нива на комфорт и спокойствие на клиентите, насърчавайки баланса и хармонията;
• (Не)утрален дизайн, оригинални проекти, които ще са насочени към физическото многообразие на човешкото тяло и персоналните потребности на хората от различни групи, с решения за банята, които улесняват техния живот;
• Вода и енергия, проекти, които насочват вниманието към умните решения и пестеливата употреба на ресурсите на планетата;
• Кризи и извънредни ситуации, дизайни за справяне с временни кризи и извънредни ситуации с помощта на гъвкавост и заместващи материали и технологии.
Проектите ще бъдат оценявани от жури световно известни професионалисти на чело с японския архитект, носител на наградата Pritzker за 2014 – Shigeru Ban (председател на журито), заедно със Somi Kim, Старши директор в Healthcare Solutions at Johnson & Johnson (J&J) Дизайн; Paul Priestman, дизайнер и ръководител на PriestmanGoode, Andrea Trimarchi и Simone Farresin, основатели на Formafantasma дизайн студио; Deborah Seward, директор на регионалния информационен център на ООН в Белгия; Marianna Amatullo, президент на Международната асоциация Cumulus в университетите и колежите с изучаване на изкуство, дизайн и медия; Isabel Roig, Изпълнителен директор на BcD Barcelona Design center и Президент на Седмиците на световния дизайн; Marc Viardot, Директор Маркетинг и Дизайн на Roca Group.